image1 image1 image2
NOWE INFO
  • Wyprawka szkolna
  • Zasady rekrutacji do Oddziału Przedszkolnego 
 Roczne Przygotowanie

 

 

Oddział przedszkolny 2017/2018

 

DUZI I MALI – „TROPICIELE”

W oddziale przedszkolnym w roku szkolnym 2017/2018 bawi się i uczy trzynaścioro dzieci. Są one w wieku od 4 do 6 lat.

Jest to dość zróżnicowana wiekowo grupa, niemniej jednak bardzo wesoła i aktywna. Dzieci bardzo szybko zaklimatyzowały się w nowym miejscu. I choć mamy dopiero drugi tydzień września można spokojnie rzec, że są już prawdziwymi przedszkolakami. Nauka wspólnego bycia ze sobą, obowiązujących zasad i norm, pewno zajmie nam jeszcze trochę czasu, ale dzieci mają ku temu ogromny zapał i entuzjazm, więc zapewne wkrótce wszyscy będą czuli się tutaj jak w drugim domu.

Podstawę Programową realizujemy codziennie od godz .8.00 do godz.13.00. Oprócz zajęć wychowania przedszkolnego dzieci mają również religię i język angielski. Bawiąc się i ucząc opieramy się o program autorstwa Mirosławy Pleskot i Agnieszki Staszewskiej-Mieszek „ Kocham Przedszkole” i cykl podręczników Tropiciele. Dzieci cały rok szkolny będą zdobywały wiedzę, nie tylko potrzebną im do nauki czytania i pisania, ale również tą ogólna o otaczającym ich świecie.

W związku z tym będziemy realizować następujące tematy tygodnia:
* we wrześniu
-w przedszkolu
-moja miejscowość
-ja, ty i środowisko,
- dary jesieni

* w październiku:
- w zdrowym ciele zdrowy duch
-jesienią w parku,
-jesienią w lesie
-przygotowania do zimy

* w listopadzie:
- na starej fotografii,
- jesienna muzyka
- mali artyści
-ciepło i miło

* w grudniu:
- świąteczne pocztówki
- zwierzęta zimą
- spotkanie przy wigilijnym stole
- świąteczne zwyczaje

* w styczniu:
-skok w Nowy Rok
-wszędzie biało
- babcia i dziadek
- zimowe zabawy

* w lutym:
- nasze ulubione baśnie
- karnawał
- w dawnych czasach
- kiedy patrzę w niebo

* w marcu:
- oznaki wiosny
- wszystko rośnie
- pracowita wiosna
- święta Wielkanocne

* w kwietniu:
- na wsi
- praca rolnika
- chronimy środowisko
- kto Ty jesteś?

* w maju:
- jak powstaje książka?
- na łące
- mama i tata
- moje zwierzątko

* w czerwcu:
- dzień Dziecka
- wakacje tuż, tuz…
- kolory lata
- do szkoły!

Nasi mali i duzi TROPICIELE będą poznawać świat z przyjacielem „Supełkiem” i „ Zającem Tupem”. Dołączył też do nas ciekawy wszystkiego Donald Grześ – który staje się wielkim przyjacielem dzieci.
Dzieci będą się uczyły cały rok w tzw.grupie mieszanej wiekowo, niemniej jednak treści programowe, będą dostosowane do ich wieku, potrzeb i możliwości. Praca z taką grupą daje im wiele możliwości. Przekazują sobie wiedzą, dzielą się swoimi pomysłami, uczą się też wyrażać emocje i radzić sobie z nimi. Małe dzieci korzystają na tym podwójnie – bo przyspiesza to ich rozwój intelektualny i uczy samodzielności. Starsze trenują w kontakcie z maluchami empatię i zrozumienie. Plusem jest również to, że młodsze dzieci znacznie szybciej uczą się, podpatrując te starsze, a starsze sporo zyskują, wcielając się w role przewodników.

Mam nadzieję, że nowy rok szkolny przyniesie nam wiele satysfakcji, sukcesów- zwłaszcza tych małych, codziennych, wiele radości i owocną współpracę.
Tego życzę moim wychowankom, ich rodzicom i oczywiście sobie.
Wychowawca -Beata Kozioł

 

 

Oddział przedszkolny 2016/2017

 

Nowy rok szkolny przyniósł nam kilka zmian... Naszą placówką od września kieruje nowy Pan Dyrektor - o czym można przeczytać  w aktualnościach szkoły. W imieniu przedszkolaków życzymy mu owocnej współpracy z najmłodszymi uczniami szkoły i zawsze życzliwego uśmiechu do malusińskich.
Kolejną zmianą jest nowa organizacja pracy. W związku z małą ilością dzieci w oddziale przedszkolnym  i klasie I,  niektóre zajęcia zostały połączone i uczymy się wspólnie.Wszyscy zdążyliśmy się już przyzwyczaić do zaistniałej sytuacji i staramy się wyciągać z tego same plusy.
Młodsze dzieci cieszą się, gdyż mogą nauczyć się czegoś więcej od klasy I pierwszej,  a co najważniejsze raz w ciągu dnia wyjść na przerwę na korytarz – co jest dla nich niesamowitą radością. Starsze dzieci zaś, mają możliwość zaprezentowania młodszym swoich umiejętności, a także mogą  rywalizować z nimi w zawodach na lekcjach wychowania fizycznego . Dużym plusem jest również to , że zawiązane w przedszkolu przyjaźnie mają możliwość kontynuowania podczas wspólnych zabaw, spacerów  czy wycieczek.
Zajęcia wynikające z nowej podstawy programowej staramy się realizować podczas godzin rozłącznych, wspólnie zaś ćwiczymy, śpiewamy, malujemy i bawimy się.
Do oddziału przedszkolnego mają również możliwość przychodzić dzieci młodsze  - od czterech lat. W tym roku odbywa się to jednak trochę inaczej niż w poprzednich latach. Dzieci te przychodzą tylko na zajęcia rozłączne, a więc codziennie od godz. 8.00 do 11.00. 
Zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowej, gdzie zamieszczamy wszelkie  aktualne wydarzenia z naszej szkoły- w tym również przedszkolaków.
Rodziców, którzy chcą wiedzieć czego nauczy się ich dziecko w przedszkolu zachęcam do zapoznania się z nową podstawą programową, którą mogą przeczytać  tutaj.
Życzę moim małym podopiecznym uśmiechu na co dzień, radości, życzliwych ludzi wokół i owocnego przyswajania wiedzy. Rodzicom dobrej współpracy z nauczycielami,  dużo miłości dla swoich dzieci  i dumy z ich małych i dużych sukcesów.     


                                  Zawsze pamiętajcie, że każde dziecko jest WYJĄTKOWE!!!

 

 

 

 

 

                                                                                                                                           

 

Roczne Przygotowanie                         
Przedszkolne – rok 2015/2016
                                                 

Wszystko zaczyna się od przedszkola…tu zaczynają się pierwsze sukcesy i pierwsze porażki, pierwsze przyjaźnie i pierwsze problemy uczuciowe. To tu po raz pierwszy, na dłuższy okres, dzieci roztaja się z rodzicami a rodzice z dziećmi ( i nie koniecznie to dzieci znoszą to gorzej ), tu po raz pierwszy zamieniają się w prawdziwego ucznia, aktora, badacza…w przedszkolu uczą się wielu rzeczy, a przede wszystkim:

·          Samodzielności

Aby zostać przyjętym do przedszkola, dziecko musi być w pewnym stopniu samodzielne. I nawet, jeśli nasz skarb potrafi się ubrać i zjeść, w przedszkolu będzie utrwalał te umiejętności. Niewykluczone, iż nauczy się dodatkowych czynności, jak na przykład sznurowanie butów, których nauka dotychczas sprawiała mu problem. Dziecko obserwuje świat wokół siebie i w taki sposób go poznaje. Bada zachowania innych i na tej podstawie wykształca w sobie samodzielność i odpowiedzialność za samego siebie.

·         Funkcjonowania w grupie

Przedszkole jest miejscem, w którym spotyka się wiele dzieci. Nikt z nas nie ma wpływu na to, z kim nasz maluch będzie w grupie. Każdy rodzic może mieć jednak pewność, że jego maluch pozna zarówno osoby miłe, z którymi nawiąże pierwsze przyjaźnie, jak i takie, z którymi będzie toczyć boje o kredki, czy zabawki. Każde z tych doświadczeń jest dla dziecka cenne. Przedszkole uczy zasad rządzących grupą jako całością i daje możliwość nabycia umiejętności współpracy z innymi. Dzięki temu przedszkolak zaczyna rozpoznawać zachowania rówieśników i uczy się reagować na sytuacje, z którymi musi się zmierzyć najpierw w przedszkolu, a później w dalszym swoim życiu.

·         Nawiązywania kontaktów

Jednym dzieciom przychodzi to z łatwością, dla innych odezwanie się do rówieśnika jest problemem nie do pokonania. W piaskownicy wyręcza je mama, która pomaga przełamać pierwsze lody. W przedszkolu natomiast dziecko musi poradzić sobie samo. Uczy się zwalczania wstydliwości i pokonywania nieśmiałości, by zdobyć sympatię koleżanek i kolegów. Jest to umiejętność niezwykle cenna, gdyż na każdym z późniejszych etapów życia w społeczeństwie dziecko – już jako dorosły człowiek - będzie musiało samo nawiązywać kontakty w szkole, w pracy lub wśród znajomych. Jeśli nie nauczy się tego na samym początku swojej życiowej drogi, będzie mu trudniej nabyć umiejętności nawiązywania kontaktów w dorosłym życiu.

·         Współpracy 

Dziecko, które nie ma rodzeństwa i często z powodu braku czasu rodziców musi spędzać czas na samotnej zabawie, nie ma możliwości nauczenia się współdziałania. Zabawa z rówieśnikami i wspólne wykonywanie zadań jest dla małego człowieka istotnym elementem rozwoju. Przedszkole stwarza doskonałe warunki do kształtowania w sobie umiejętności współpracy z innymi, uczy tolerancji i otwiera na świat. Ponadto dziecko w grupie staje się skłonne do kompromisów i potrafi dzielić się z innymi tak, aby obie strony odnosiły korzyści.

·          Posłuszeństwa

Dzieci szybko przyzwyczajają się do wygody i są mistrzami w przekraczaniu granic cierpliwości rodziców. Jeśli rodzice proszą o coś, ale później tego nie egzekwują, malec nie ma możliwości nauczenia się posłuszeństwa. Jak tylko zauważy, że mama czy tato sam doskonale radzi sobie ze sprzątaniem zabawek, zacznie wykorzystywać tę słabość rodzica na innych płaszczyznach swojego życia. Po powrocie z pracy albo nie mamy głowy do tego, by przypilnować malucha, albo brakuje nam cierpliwości i wolimy sami zrobić to, o co prosiliśmy dziecko, niż czekać, aż zrobi to, o co zostało poproszone. Pozwalamy dzieciom „wejść nam na głowę”, ale muszą się one nauczyć, że czasem trzeba się podporządkować innym. Przedszkolak wie, że musi się słuchać opiekunki i jeść to, co jest na obiad, a nie to, na co ma akurat ochotę. I tak, jak w domu krzykiem lub płaczem wymusiłby na mamie to, czego chce, tak w przedszkolu musi być posłuszny i grzecznie wykonywać polecenia wychowawcy.

·         Odpowiedzialności

Dziecko uczy się odpowiedzialności za siebie i innych. Wie, że musi pilnować zabawek, jeśli jest dyżurnym, gdyż po skończonej zabawie trzeba je wszystkie pozbierać i odłożyć na miejsce. W ten sposób dziecko wykształca w sobie umiejętność dbania o siebie i przedmioty, którymi w danym momencie się opiekuje. W domu często odpowiedzialność spoczywa na rodzicach lub dziadkach. W przedszkolu maluch sam kształtuje i utrwala w sobie zdolności bycia odpowiedzialnym.
 

Jak więc widzimy przedszkole stymuluje wszechstronny rozwój dziecka. Tutaj nie tylko czytają i ćwiczą pamięć poprzez zapamiętywanie wierszyków i piosenek. Uczestniczą w zajęciach plastycznych, śpiewają, występują w teatrzykach. Wszystko to sprzyja odkrywaniu zdolności twórczych dziecka i pomaga w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań. Przedszkole zapewnia warunki do zdobywania nowych umiejętności i systematycznego pogłębiania wiedzy, gdyż umożliwia poznawanie świata przez samodzielne eksperymentowanie i badanie otoczenia.

W tym roku szkolnym spotykamy się by bawić się i uczyć z następującymi uczniami:

·         Bernal Kubuś

·         Bęben Milena

·         Garncarz Zuzia

·         Kosowska Angelika

·         Maks Mazur

·         Gabryś Mazurkiewicz

·         Zając Eryk

·         Wawrzaszek Wiktoria.

Zajęcia odbywają się codziennie od godz. 8.00 do 13.00. 
Dwa razy w tygodniu dzieci mają zajęcia dodatkowe z  religii oraz obowiązkowe dwa zajęcia z języka angielskiego.

Wszystkich rodziców zapraszam do całorocznej współpracy oraz  do zapoznania się z podstawą programową przedszkola zamieszczoną poniżej.

                                                                                                       Wychowawca: Beata Kozioł

STRONA GŁÓWNA

STATUT SZKOŁY

Uchwała w sprawie zmian w Statucie Szkoły

Program profilktyczno-wychowawczy

Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Ośrodek Rozwoju Edukacji

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Prawo Oświatowe

Program wychowawczy 2016

Program profilaktyki 2016










Materiały archiwalne

Aktualności 2004 - 2011

Aktualności 2011 - 2012

Aktualności 2012 - 2015

Oddział Przedszkolny

Panorama Swoszowej

 

 

top